Vilkår og betingelse ved grupperejser

i samarbejde med Rejsebureauet Panorama Viaggi Grato

Aftaleindgåelse

Når du køber en pakkerejse hos os, indgår du en bindende aftale med Dit pas til Italien og Rejsebureau Panorama Viaggi Grato. Disse vilkår og betingelser udgør grundlaget for jeres aftale og beskriver de rettigheder og pligter, der gælder for begge parter.

Din aftale med os træder i kraft, så snart vi har modtaget din rettidige betaling af depositum. Det præcise beløb og betalingsfrist vil fremgå af den faktura, du modtager ved bestilling.

Tilmelding og frister

For at tilmelde dig, skal du udfylde en formular eller sende en e-mail til n ditpastilitalien@gmail.com. Det er samtidig nødvendigt at betale et depositum via bankoverførsel til Panorama Viaggi Grato Rejsebureau. Tilmeldingen er først gyldig, når vi har bekræftet modtagelsen af pengene. Vi anbefaler, at du gemmer kvitteringen for din bankoverførsel, så du kan fremlægge den i tilfælde af spørgsmål.

Vi anbefaler, at du tilmelder dig rejsen senest 1 måned før afrejse. Dette skyldes, at der er deadlines for flybilletter og booking af aktiviteter. Efter denne frist er det ofte stadig muligt at tilmelde sig, men det kan i visse tilfælde medføre en højere pris på grund af eventuelle prisstigninger.

Dine rejsedokumenter og billetter vil blive sendt elektronisk til dig senest 7 dage før afrejse.

Betaling af rejsen

Depositum: Ved tilmelding skal du betale et depositum, der udgør 20 % af rejsens samlede pris. Den samlede pris inkluderer eventuelle tilkøb, som for eksempel eneværelsestillæg, forlængelser eller særlige udflugter.

Restbeløb: Restbeløbet skal betales senest 4 uger før afrejse, medmindre andet er aftalt.

Bankoverførsel skal foretages til rejsebureauets bankkonto.

Forsikringer

Afbestillingsforsikring
Du har mulighed for at tegne en afbestillingsforsikring i forbindelse med din rejse. Den udgør 6 % af rejsens samlede prisen og den skal tegnes samtidig med, at du bestiller rejsen og betaler depositum. Vi opfordrer dig til selv at undersøge dækningen og vilkårene for den valgte forsikring.

Rejseforsikring
Som deltager er du selv ansvarlig for at sikre, at du har den rette og dækkende rejseforsikring.

Sygesikring-Det Blå EU-sygesikringskort: Dit blå EU-sygesikringskort giver dig adgang til offentlige sundhedsydelser i Italien på samme vilkår som landets egne borgere. Det betyder, at du kan få læge- og tandlægehjælp samt behandling på offentlige hospitaler. Vær dog opmærksom på, at der kan være egenbetaling, da dækningen svarer til de lokale regler.

Anbefaling om udvidet rejseforsikring: Vi anbefaler på det kraftigste, at du tegner en udvidet rejseforsikring. Den kan dække uforudsete udgifter, som det blå sygesikringskort ikke dækker, herunder hjemtransport og privat behandling.

Ansvarsfraskrivelse: Vi kan ikke holdes ansvarlige for eventuelle udgifter, der opstår som følge af, at du ikke har den fornødne forsikringsdækning (f.eks. i tilfælde af sygdom eller behov for hjemtransport).

Afbestilling

Afbestilling skal altid ske skriftligt. Ved afbestilling gælder følgende vilkår:

  • Afbestilling af rejsen uden en gyldig lægelig begrundelse medfører tab af depositum eller det fulde beløb (hvis allerede betalt).
  • Hele rejsens pris er tabt, hvis udeblivelse skyldes manglende, ugyldigt pas, visum eller andre nødvendige rejsedokumenter.
  • Hele rejsens pris er også tabt ved udeblivelse eller for sent fremmøde.

Bemærk: Vi opfordrer dig til selv at undersøge dækningen og vilkårene for den valgte forsikring, hvis du har tegnet afbestillingsforsikringen.

Særlige forhold: Hvis der inden for 2 uger før afrejse opstår naturkatastrofer eller krigslignende begivenheder på rejsemålet, refunderes hele rejsens pris. Dette er dog kun gældende, hvis Udenrigsministeriet fraråder rejser til området, og hvis begivenhederne er opstået efter, at rejsen blev bestilt.

Overdragelse af rejse

Du har mulighed for at overdrage din rejse til en anden person (f.eks. familie eller venner) uden administrativt gebyr. Der kan dog være ekstra omkostninger forbundet med navneændringer på flybilletter og hoteller.

Vigtig information: En overdragelse kan ikke altid lade sig gøre. Nogle af vores leverandører tillader ikke navneændringer, eller også medfører det, at der skal købes en helt ny flybillet.

Det er vigtigt at bemærke, at en overdragelse kun kan ske, hvis den person, der overtager rejsen, opfylder alle de nødvendige betingelser og krav for rejsen.

Aflysning

Hvis en rejse aflyses fra vores side, vil du få det fulde beløb, du har indbetalt, tilbage. Årsager til aflysning kan være:

  • For få deltagere: Rejsen kræver et minimum af 12 deltagere, medmindre andet er angivet. Hvis rejsen aflyses af denne grund, vil du blive informeret senest en måned før afrejsedatoen.
  • Uforudsete hændelser: Rejsen kan også blive aflyst i tilfælde af oprør, krigshandlinger eller naturkatastrofer i nærheden af rejsemålet.

Ændring af rejseplan

Der kan opstå situationer, hvor vi er nødt til at ændre afrejse- eller hjemrejsedatoer, f.eks. på grund af flyselskabers ændringer i tidsplaner eller aflysninger, som vi ikke kan stilles til ansvar for.

Ligeledes kan der under rejsen opstå uforudsete hændelser, som nødvendiggør en ændring af den planlagte rejseplan. I sådanne tilfælde vil den danske rejseleder træffe en beslutning i samråd med vores lokale samarbejdspartner.

Ændring af pris

Rejsebureau Panorama Viaggi Grato forbeholder sig retten til at justere rejsens pris, hvis uforudsete omstændigheder gør det nødvendigt. Dette kan skyldes øgede udgifter til flybilletter, transport, skatter, afgifter, stigende oliepriser eller ændringer i valutakurser.

En eventuel prisstigning vil aldrig overstige X % af rejsens samlede pris og vil blive meddelt dig senest X dage før afrejsedatoen.

Almindelig fysisk form på rejsen

For at deltage på rejsen skal du være i almindelig god fysisk form og kunne færdes uden større vanskeligheder. Dette indebærer blandt andet, at du selv skal kunne håndtere din bagage.

Rejsedokumenter og ansvarsfraskrivelse

Vi sender dine rejsedokumenter til den e-mailadresse, du oplyser ved bestillingen. Du har pligt til straks at gennemgå dokumenterne, når du modtager dem, og informere os omgående, hvis du opdager fejl. Det er især vigtigt at kontrollere, at rejsedatoerne og navnene er korrekte. Navnet skal stemme overens med dit pas.

Reklamation

Hvis du oplever mangler eller problemer under rejsen, er det vigtigt, at du straks informerer os. Dette giver os mulighed for at rette op på situationen med det samme.

På grupperejser skal du altid reklamere til din rejseleder på stedet.